Isnin, 5 November 2012

puisi merapu dari diri yang kerdil ini...

yeah dah cutisekolah...
 pecam celik pecam celik dah tiba waktu cuti sekolah..
tahun dpn dah nak mula kerja keras khasnye utk spm..
hari ni saya nak cuba membina satu puisi tapi mungkin
x indah...


      cahaya biru teman biruku...
hehehe    
cahaya biruku,
dengarlah ceritaku,
aku punya teman biru yang baik,
menjadi teman hidupkusepanjang masa,
teman biruku itu adalah sahabat yang setia,
sentiasa buatku tersenyum dan ketawa,
tidak kira luka mahupun suka,
teman biruku merupakan kawan yang sangat setia,
aku yang menyuruhnya  menjagamu sayang,
cahaya biru,
tolonglah kau dengar nasihatnya,
kerna teman birulah hati ku.

teman biruku,
cahaya biruku merupakan teman hidupku,
dia merupakan kekasih diawal dan diakhir hidupku,
teman biru janganlah kau marahkannya,
dia juga adalah sebahagian dari hidupku,
teman biru kutahu kau kenalinya,
kau bantulah aku untuk menasihatinya,
supaya jujur dalam hidup,
setia dalam hidupku,
dan jaga aku sehingga akhir hayatku.

cahaya biru,
teman biru,
korang mestilah bersatu padu untukhidupku,
mesti menjadi kawan untuk kenali aku,
mesti sentiasa tenang untuk diriku,
mesti sentiasa sabar dalam hidupku,
kerna cahaya biru teman biru adalah,
kehidupanku sehingga akhir hayat..


sekian sahaja daripada saya yulina.... :P

Tiada ulasan:

Catat Ulasan